Energize is verantwoordelijk voor de nieuwe strategie en bijbehorende campagne voor Alabastine. Met de nieuwe merkbelofte ‘Met gemak de beste’ wil Alabastine het marktleiderschap weer claimen en doe-het-zelvers het vertrouwen geven dat ze de pre-deco klus makkelijk zelf kunnen klaren.

Alabastine, onderdeel van AkzoNobel, is de grootste fabrikant van specialistische pre-deco producten en oplossingen in Nederland. Om marktleider te blijven was een nieuwe merkstrategie nodig die Alabastine weer scherp op de kaart zet.

Klussen kun je makkelijk zelf
Doe-het-zelvers zijn vaak onzeker bij het aanpakken van een voorbehandelingsklus. Ze weten niet hoe en waarmee ze moeten voorbehandelen en twijfelen of ze het zelf wel kunnen. Daarom stellen ze de klus uit of schakelen een professional in. Alabastine geeft de doe-het-zelvers het vertrouwen dat ze de klus makkelijk zelf tot een strak eindresultaat kunnen brengen. Alles om de klusser bij de start te helpen voor het beste eindresultaat. Met verbeterde ‘easy to use’ producten, zoals houtrotvuller, vulmiddelen en voorstrijk, maar ook met handige tools en praktische tips op het online platform.

Met gemak de beste
Energize ontwikkelde de campagne met de nieuwe merkbelofte en pay-off ‘Met gemak de beste.’ Alabastine zorgt dat iedereen ondergronden naadloos kan opvullen, egaliseren of gladstrijken; of het nu gaat om verrotte kozijnen, gaten in het plafond of om het straktrekken van een muur. De campagne en visuele stijl zijn te zien in print, online en instore.

“We geven klussers die denken zelf niet zo handig te zijn het zelfvertrouwen dat ze het wél kunnen. Met de kwalitatieve producten en het handige platform van Alabastine kan iedereen een reparatie eenvoudig zelf uitvoeren.”

Robin Pas, creative director bij Energize